Proses pengeluaran die stamping logam

- 2021-03-26-

Satu. Pemprosesan bahan mentah:


1. Pengilangan enam kotak muka (ralat tegak lurus tidak lebih besar daripada 0.1 / 300), panjang dan lebar lebar bahan acuan yang sama boleh sama, ketebalan pemakaian 0.2mm (bahagian yang dipadamkan perlu meninggalkan haus 0.5mm); chamfer tepi. 2. Geserkan permukaan atas dan bawah, (bahan kerja perlu dipadamkan sehingga meninggalkan 0.3mm)


dua. Pemesinan


1. Bor dan ketuk lubang skru, melalui lubang dan lubang benang mengikut gambar;


2. Menggiling lubang bocor atau membentuk bahagian;


3. Selepas rawatan haba, bahan kerja perlu mengisar satah atas dan bawah dan tepi rujukan;


4. Putar bahagian berpusing, toleransi sesuai dengan kehendak gambar.


☠† ☠† Semua lubang pin tidak dapat diproses terlebih dahulu: gerudi ulir lubang yang memerlukan rawatan haba, dan selebihnya dipasang dengan penggerudian dan reaming tiga. Pemotongan wayar:


Potong setiap bahagian pembentuk mengikut keperluan padanan yang dinyatakan dalam gambar.


Tiang panduan, lengan panduan dan asas acuan dipadankan dengan ketat; pukulan dan plat tetap dalam keadaan peralihan; pin dan lubang berada dalam keadaan peralihan.


empat. perhimpunan:


1. Pasang asas acuan mengikut rajah terlebih dahulu untuk memastikan bahawa tiang panduan dan lengan panduan berserenjang dengan asas acuan dan bergerak dengan lancar;


2. Betulkan acuan cekung pada dasar acuan terlebih dahulu, dan letakkan kulit tembaga dengan ketebalan yang sesuai di pinggir acuan cekung mengikut jurang yang diberikan dalam lukisan, dan kemudian pasang acuan cembung, uji kepingan kertas untuk sahkan bahawa duri sekitarnya sama rata, kemudian ketatkan cembung, Mati dilengkapi dengan pin. (Sekiranya ia adalah kompaun die, anda perlu menyelaraskan jurang pukulan dan kemudian membetulkan die cembung dan cekung).


3. Selepas itu, pasang mekanisme pemunggahan dan pemuatan. Urutan pemprosesan acuan keseluruhan:


Keutamaan diberikan kepada memproses bahan kerja yang memerlukan rawatan haba. 2. Pemprosesan kedua. Bahan kerja yang memerlukan pemotongan wayar. 3. Kemudian proseskan bahagian asas acuan, iaitu bahagian atas sokongan dan alas. 4. Kemudian proses bahagian lain. 5. Berkumpul dan mencuba